‘Het online zaal reserveringssysteem’

Het is nu mogelijk annuleringskosten in rekening te brengen welke automatisch berekend worden. Bij de reservering dient aangegeven te worden dat er annuleringskosten van toepassing zijn. Tevens dient dan aangegeven te worden hoe deze bepaald dienen te worden. Wanneer een reservering wordt geannuleerd en er zijn annuleringskosten van toepassing dan zal deze automatisch bij de factuur aanmaak naar voren komen. Hierbij wordt er ook rekening gehouden met reeds gedane aanbetalingen of vooruit gefactureerde reserveringen.

Factureert u reserveringen vooruit en krijgt de klant alles of deel terug bij annuleren dan dient u bij de reservering aan te geven dat annuleringskosten van toepassing zijn. Op annuleringskosten zijn geen BTW van toepassing.

Let op wanneer u de reservering vooraf heeft gefactureerd en vervolgens deze reservering gaat annuleren. De reservering zal worden gecrediteerd indien u niets aangeeft bij de annuleringskosten. Bij aanmaken factuur zal de geannuleerde reservering dan naar voren komen.
Om ervoor te zorgen dat bij een vooraf gefactureerde reservering geen credit plaatsvindt dient u bij de annuleringskosten 100% op te geven. Daarmee zijn de kosten gelijk aan het eerder gefactureerde.
Indien de reservering nog niet gefactureerd is en er worden annuleringskosten ingesteld dan zal de reservering bij Aanmaken factuur naar voren komen. Op die manier kunt u annuleringskosten verwerken vanuit de reservering.

Overige nieuws

Mediatheek toegevoegd

Om afbeeldingen op te nemen in de offertesjablonen is de mediatheek toegevoegd. Voorheen diende een aparte PDF als bijlage toegevoegd te worden bij de offertesjabloon om afbeeldingen in de offerte te krijgen. Dit kan nog steeds, maar het is nu mogelijk de afbeeldingen...

read more

Sjabloonopmaak vernieuwd

Het opmaken van de e-mails en offertes is aangepast. Vanaf nu ziet u direct in het opmaakscherm hoe de e-mail of offerte eruit komt te zien. Daarnaast is het toevoegen van tekstblokken, nieuwe pagina etc duidelijker gemaakt. Bij het maken van een offertesjabloon ziet...

read more

Integratie met Salto KS

Zaalagenda kan nu gekoppeld worden met Salto KS. Hiermee regelt u de toegang tot de zaal waar een Salto KS slot op zit geheel vanuit Zaalagenda. Door een reservering aan te maken krijgt de klant toegang tot de zaal op het afgesproken moment. Middels de Salto app of...

read more

Automatische e-mails

Het is nu mogelijk automatische e-mails in te stellen. Bijvoorbeeld een mail sturen een dag voordat de offerte verloopt of 2 dagen voor een reservering. Zo kunt u bijvoorbeeld: • een dag van tevoren een reminder sturen over de komende reservering met handige...

read more

Integratie Make.com

Met Make.com kunt u verschillende vormen van integraties realiseren! Of het nu gaat om Google Calender, Microsoft 365 Email of Mailchimp. U kunt hiermee koppelingen regelen met Zaalagenda. Voor het koppelen met andere systemen vanuit Zaalagenda is er nu een oplossing...

read more

Vernieuwde aanvraag voor eigen website

Er is een nieuwe aanvraagmogelijkheid voor de eigen website. Met een paar regels plaats u de aanvraag in uw eigen website. Het toevoegen in een bestaande website gaat heel eenvoudig. Er is een voorbeeld pagina waar u kunt zien hoe dit eruit ziet.

read more

Prijswijziging catering en voorzieningen doorvoeren

Bij de catering en voorzieningen kan nu in één keer een prijswijziging worden doorgevoerd. Door op het Euroteken button te drukken verschijnt het scherm voor de nieuwe tarieven. Door hier de ingangsdatum op te geven en het percentage van de verhoging kunt u alle...

read more

Repeteren, wijzigen, verschuiven en meer

Het aantal mogelijkheden rondom repeteren en kopiëren zijn uitgebreid. Het is vanaf nu mogelijk meerdere reserveringen in een opgegeven periode in één keer naar een andere periode te kopiëren. Daarnaast is het ook mogelijk om meerdere reserveringen in één keer te...

read more

Factuur aanpassen na verzending

Wanneer een factuur verzonden is bestond er geen mogelijkheid deze nog aan te passen. Het kan voorkomen dat het e-mailadres onjuist blijkt te zijn of dat het adres anders had moeten zijn. Vanaf nu is het mogelijk deze aan te passen en de factuur opnieuw te versturen....

read more

Programmaboek aanmaken

Wanneer u een programmaboek wilt samenstellen bij een reservering om dit op te nemen in uw offerte dan is dat vanaf nu mogelijk. Hiervoor dient Diversen ingeschakeld te zijn bij de reserveringen. U kunt hier de volgorde, datum, tijd en de omschrijving invullen. Via...

read more