Het is nu mogelijk annuleringskosten in rekening te brengen welke automatisch berekend worden. Bij de reservering dient aangegeven te worden dat er annuleringskosten van toepassing zijn. Tevens dient dan aangegeven te worden hoe deze bepaald dienen te worden. Wanneer een reservering wordt geannuleerd en er zijn annuleringskosten van toepassing dan zal deze automatisch bij de factuur aanmaak naar voren komen. Hierbij wordt er ook rekening gehouden met reeds gedane aanbetalingen of vooruit gefactureerde reserveringen.
Factureert u reserveringen vooruit en krijgt de klant alles of deel terug bij annuleren dan dient u bij de reservering aan te geven dat annuleringskosten van toepassing zijn. Op annuleringskosten zijn geen BTW van toepassing.
Let op wanneer u de reservering vooraf heeft gefactureerd en vervolgens deze reservering gaat annuleren. De reservering zal worden gecrediteerd indien u niets aangeeft bij de annuleringskosten. Bij aanmaken factuur zal de geannuleerde reservering dan naar voren komen.
Om ervoor te zorgen dat bij een vooraf gefactureerde reservering geen credit plaatsvindt dient u bij de annuleringskosten 100% op te geven. Daarmee zijn de kosten gelijk aan het eerder gefactureerde.
Indien de reservering nog niet gefactureerd is en er worden annuleringskosten ingesteld dan zal de reservering bij Aanmaken factuur naar voren komen. Op die manier kunt u annuleringskosten verwerken vanuit de reservering.